För ett par månader sedan anmälde jag ett problem till IT-service på jobbet. Min e-post stängde ner sig då och då utan något uppenbart mönster. Det var ganska störande.
Smidig som jag är tänkte jag att de borde vara lätta att nå via e-post, så mailade snällt mitt bekymmer och väntade på svar.
Tiden gick. Någon sade i fikarummet att de på IT inte prioriterar mail de får utan det är bättre att ringa. Men efter ett tag så slutade e-posten att stänga ner sig så jag brydde mig inte så mycket.
Visserligen började det istället dyka upp ett felmeddelande varje gång jag startade den men det var bara att trycka på ok, sen funkade det.
All text i menyerna började plötsligt att visas på engelska men det var ju inte heller nåt problem.
Och en dag började mailen att hamna i fel ordning tidsmässigt men det går ju att ändra. Dock lite irriterande.
Så idag fick jag svar från IT-service. Bifogar bild nedan.

En fin berättelse om tålamod och om att stå ut med det man erbjuds.
SvaraRaderaOch om något mycket upprörande.
Hur kan en IT-"service" inte svara på mail? Borde de inte ha en "svar inom en timme-garanti"? Det är väl det minsta man kan begära? Folk vet alltså att de inte prioriterar mail och det får fortgå, de kommer undan med detta? Ska man skratta eller gråta?
Och vaddå vi har försökt nå dig och nu är det avslutat. De fick ju inte tag på dig, du har ju inte talat med dem om vad som är fel?
Nej. Tålamodet borde vara slut nu och IT-servicen läxas upp.
Har du sett det programmet IT-supporten? Man förstår var de fått sitt stoff ifrån...